Vem är du?
Jag är en socialt lagd person, nyfiken på livet och gillar när det händer saker och ting runt omkring mig. Resor och nya upplevelser är något som står mig lite extra varmt om hjärtat. Jag vill upptäcka nya kulturer, nya platser och spännande möten oss människor emellan.

Vad fick dig att söka till MissionPoint?
Jag tycker MissionPoint har en spännande ställning på IT-marknaden genom sina rådgivningstjänster. Vi arbetar oberoende av leverantörer och har en unik insyn i många olika tjänstebolag och vad de specialiserat sig inom; på så sätt har vi möjligheten att hitta en perfekt blandning av leverantörer för att möta de olika kraven som varje unikt bolag ställs inför. Vi hjälper till på resan och säkerställer kvalitén i de leveranser som görs både i projektform och daglig operations.
Bakgrund och erfarenhet?
Jag har en lång och bred erfarenhet inom IT och Telekom med kompetens från flertalet olika roller så som affärsutvecklare, projektledare, upphandlingsledare och IT-ansvarig. Jag har en bakgrund i start-ups och även expansionssatsningar internationellt inom globala bolag. Jag vill förstå kopplingen mellan affär och IT för att förstå helheten. Jag har även jobbat med visuell marknadsföring i form av digitala skärmytor och vet hur du ska locka till dig uppmärksamheten från allmänheten med hjälp av Digital Signage.
Varför älskar du att arbeta med IT?
Vi lever i en ständigt föränderlig värld där IT står i centrum och driver denna förändring. Jag tycker det är en intressant resa vi gör tillsammans med våra kunder och hur samhället i stort påverkas av IT. Se bara hur IT har förändrat beteende i vår vardag sedan introduktionen till Internet och lanseringen av smartphones för att nämna två exempel. Hur ser det ut om 5, 10 eller 20 år? Spännande!
Din roll på MissionPoint?
I min roll som IT-rådgivare kommer jag hjälpa våra kunder genom att säkerställa att de har en stabil IT-miljö som ger det stöd som krävs för att de ska lyckas med sina affärer och leveranser. Jag kommer även kunna hjälpa till med rådgivning i hur man kan synas rent visuellt för allmänheten i de fall där detta är en del av verksamheten.