Välkommen Jannica!

Vem är du?

Jag är en person som har nära till skratt (ibland lite för högt) och ser ofta positivt på livets alla utmaningar. Jag älskar att hjälpa människor framåt, jag hjälper gärna kollegor och kunder i litet som stort och blir ofta beskriven som en “energibomb”.

Jag har tre barn (två tvåbenta och ett fyrbent som gillar att skälla) och en man. Vi bor på landet i Riala/Norrtälje och älskar allt som har med skog och natur att göra. Jag gillar att hålla mig i form av styrketräning, älskar hästar och red på Täby Galopp tills jag började som reseledare och flyttade utomlands.

Vad fick dig att söka till MissionPoint?

Jag har jobbat nära Missionpoint ett tag och vi klickade omgående väldigt bra. Jag ser stora fördelar med ett mindre men starkt bolag som tar hand om sina anställda samt stor chans till personlig utveckling. Det är fantastiska medarbetare som sprider mycket glädje och energi. Men den absolut största anledningen är att det är mitt drömjobb att kunna vara en oberoende rådgivare där man sätter kunderna i fokus för att hjälpa dem att identifiera och uppnå sina mål, oavsett vad de må vara.

Bakgrund och erfarenhet?

Jag har bakgrund som kock och reseledare, vilket givit mig erfarenheter som jag har med mig dagligen i mitt arbete och t.ex. har hjälpt mig med stresshantering med ett leende på läpparna.

Jag hamnade inom IT av en slump 2007 och har haft olika roller sen dess, bl.a som tekniker i 10 år. Jag har under de senaste åren jobbat hos en outsourcingleverantör som Service Delivery Manager där jag skapat mig mycket erfarenheter kring IT-styrning och processer.

Varför älskar du att arbeta med IT?.

Jag skulle vilja säga att jag ”brinner för IT” men sanningen är att jag brinner för service och kunder. IT är ett hjälpmedel där jag kan hjälpa mina kunder. Det är vad jag älskar mest med IT – att det kan underlätta och effektivisera för människor och företag i vardagen.

Din roll på MissionPoint?

Med min bakgrund så kommer jag agera som rådgivare, kravställare mot leverantörer, agera i olika roller i våra kundteam för att hjälpa våra kunder framåt. Jag kommer säkerligen bjuda på fredagsfika också!

Dela inlägg!